دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1403 - 15:16

کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا| 3 طلا، 1 نقره و 1 برنز حاصل تلاش جوانان آزادکار

کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا| 3 طلا، 1 نقره و 1 برنز حاصل تلاش جوانان آزادکار
علی خرمدل، علی کرم پور و ابوالفضل بابالو به مدال طلا، مجید باقری به مدال نقره و علی مومنی به مدال برنز دست یافتند.
کد خبر : 923618

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا، امروز (سه شنبه) در شهر سیراچا کشور تایلند برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان به 3 مدال طلا، 1 مدال نقره و 1 مدال برنز دست یافتند.در پایان مسابقات پنج وزن نخست، علی خرمدل در وزن 65 کیلوگرم، علی کرم پور در وزن 70 کیلوگرم و ابوالفضل بابالو در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، مجید باقری در وزن 79 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و علی مومنی در وزن 57 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم علی مومنی در دور نخست با نتیجه 8 بر 5 چنگ تائو وانگ از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 1 از سد یوخان دکتربک اولو از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مومنی در این مرحله مقابل آنکوش از هند شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر میانگانبانزاراچ تومنتوگتوخ از مغولستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.
در وزن 65 کیلوگرم علی خرمدل پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر میرونشوخ میزروبوف از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 نیخیل پیلاناگویلا از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. خرم دل در این دیدار با نتیجه 8 بر 4 شاتیک آلایدار از مغولستان را شکست داد و طلایی شد.

در وزن 70 کیلوگرم علی کرم پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل آدن ساکیبایف از قرقیزستان به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل یوهوآ لین از چین با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. کرم پور در دیدار پایانی با نتیجه 9 بر صفر و با ضربه فنی آیکین بولاتولی از قزاقستان را شکست داد و طلایی شد.

در وزن 79 کیلوگرم مجید باقری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر یومین جانگ از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر آمیت از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. باقری در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مغلوب آلپ ارسلان بیگنجوف از ترکمنستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 97 کیلوگرم ابوالفضل بابالو در دور اول با نتیجه 10 بر صفر چابین چویی از کره جنوبی را شکست داد. وی در دور بعد مقابل کریم آبیتوف از قزاقستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بابالو در این مرحله با نتیجه 11 بر 4 اوتابک نظیربویف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 4 بر صفر شیل جاگلان از هند را مغلوب کرد و صاحب گردن آویز طلا شد.  

 رقابت های پنج وزن دوم فردا (چهارشنبه) برگزار می شود که نتایج قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم که با حضور 14 کشتی گیر برگزار می شود، شهداد خسروی در دور نخست به مصاف دوهیونگ کیم از کره جنوبی می رود و در صورت غلبه بر این حریف، در دور بعد با بووانیش از هند مبارزه خواهد کرد.

در وزن 74 کیلوگرم که با حضور 13 نفر برگزار می شود، علی رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده مبارزه میان نگوین از ویتنام و محمددین عبداله یف از تاجیکستان کشتی می گیرد.

در وزن 86 کیلوگرم که رقابت های آن با حضور 10 کشتی گیر برگزار می شود، ابوالفضل رحمانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان النور آکیبایف از قرقیزستان و شودیوربک کودیروف از ازبکستان می رود.

در وزن 92 کیلوگرم که 12 نفر شرکت کرده اند، امیررضا دلیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با برنده مبارزه میان یه لی از چین و دولت گلدی میرادوف از ترکمنستان کشتی می گیرد.

در وزن 125 کیلوگرم که 11 نفر حضور دارند، امیررضا معصومی پس از اتسراحت در دور اول، در دور دوم با علیخان کوساینوف از قزاقستان کشتی می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته